Annons

20 september 2011

Familjen - Det var jag

Alltså om jag nån gång blir jättekänd och får bra sångröst och blir snygg.. ja allt det där ni vet, då ska jag oxå ha med en kräftskiva i min video. Lätt.

Fast det var inte det jag ville ha sagt i detta inlägget egentligen utan att just Familjen och den musik de gör är riktiga humör-höjare. Inte för att jag just idag var på dåligt humör men eftersom att jag redan var på toppenhumör så är jag just nu uppe och buggar bland molnen till deras syntigt popiga låtar på skånska.

Håll till godo!





Dagens Den här får mig att tänka på: Familjen - Nån gång får mig att tänka på en skön sommardag, vi är på väg någonstans, minns inte vart men det spelar ingen roll. Min syster sitter brevid mig i baksätet och virkar på en rosa mössa. Hon har Vega i magen men knappt en månads marginal, Tule sover tungt i framsätet, Niklas kör. Fort och bilen svajjar skönt över grusvägen. Den varma luften virvlar in igenom fönstret, jag smuttar på en festis som Desmond inte vill ha. Päronsmak. Ur högtalarna på hög volym ljuder just Familjen - nån gång.

Tyvärr fanns inte musikvideon (vet ej om den finns i huvudtaget) på youtube men dock kan man hitta denna yber-sköna låt på Spotify. Lyssna nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons